2015/02/06

UNELMA TUHKIMOTARINASTA!

Kerroin vähän aiemmin kuinka kiertelin siskoni kanssa suurimman osan Helsingin hääpukuliikkeitä läpi löytämättä sitä oikeaa. Vertailtuani sovittamiani pukuja ja Pinterestin inspiskansiota, saatoin vain todeta, että eihän sitä minun täydellistä pukua ole edes olemassa, SE PITÄÄ TEHDÄ!

Olen kotikulmillani Vallilassa kävellyt lukuisia kertoja aivan ihanan ompelimon ohi. Ikkunan takaa olen ihastellut taidokkaasti toteutettuja yksilöllisiä hää- ja juhlapukuja. Siskoni vielä kyläillessä olimme jälleen kerran kävelemässä liikkeen ohi. Näin ikkunan mallinukella koristevyön, jollaisen haluaisin pukuuni. Hetken mielijohteesta astuimme sisään ja Ateljé Tuhkimotarinan upea Heidi otti meidät iloisesti vastaan.

Meinasin vallan unohtaa, että olin tullut kyselemään vain vyöstä. Vähän epäröiden tiedustelin myös puvun teetättämisestä. Olin jotenkin siinä uskossa, että hääpuvun teettäminen on todella kallista suhteessa valmispukuihin ja ns. tavoittamattomissani. Tämän takia alunperin edes lähdin valmispukujen sovituskierroksille. Yllätyin todella positiivisesti kilpailukykyisistä hinnoista. Heidi kertoi hyvin kattavasti puvun suunnittelu- ja toteutusvaiheista sekä hinnoittelusta ja pyysi lähettämään referenssikuvia sähköpostiinsa.

Laitoin Heidille innoissani kuvia ja kerroin suunnitelmistani jääden odottamaan vastausta. Sain sen super nopeasti :) Heidi oli innostunut mallista ja kuvista niin paljon, että alkoi piirtämään pukua heti seuraavana päivänä! Kävin katsomassa hänen tekemäänsä luonnosta ja se oli juuri sitä mitä haluan <3
Olin niin onnessani, että minulla olisi mahdollisuus toteuttaa täydellinen puku-unelma ja samalla tukea kotimaista työtä ja osaamista. En uskaltanut aivan heti hihkua, että joo tämä se on, milloin aloitetaan!
Image: Ateljé Tuhkimotarina

Halusin antaa näin suuren päätöksen hieman hautua. Jonkun ajan kuluttua oli kuitenkin pakko päästää into valloilleen ja  mennä sopimaan työstä! Nyt mitat on jo otettu ja odottelen proton sovitusta. Tuntuu, että tämä oli todellakin se ainoa ja oikea vaihtoehto.  Vaikka olen selaillut toinen toistaan kauniimpia pukuja lehdistä ja netistä, on se Tuhkimotarinassa valmistuva yksilö mielestäni kaikkein täydellisin ja omin.

En halua paljastaa puvun mallia tai yksityiskohtia, jotta läheiseni näkevät sen ensimmäisen kerran vasta hääpäivänä, eivätkä saa nyt liikaa vihiä tyylistä. Tämän takia en aiemmissa postauksissakaan liittänyt aivan unelmapukuni kaltaisia referenssikuvia tänne blogiin.

Heidi ratkaisi myös "jotain sinistä"-ongelmani kertomalla, että puvun merkkilappuun tulee sininen yksityiskohta. Täydellistä! Ateljé Tuhkimotarinan blogi löytyy täältä. Iik, en malta odottaa, kohta pääsee sovittelemaan!
Image: Ateljé Tuhkimotarina




2 kommenttia:

  1. Hei sait unelmien polttarit postaushaasteen mun blogissa :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Otan mielelläni haasteen vastaan :)

    VastaaPoista